Sunday, July 28, 2013

(REBIU) CASTORA 1, BANDAR SRI SENDAYAN

assalamualaikum w.b.t



lagi new properties di bandar sri sendayan dilancarkan dan dibuka untuk jualan. fasa baru ini diberi nama Castora 1 yang akan dibangunkan di kawasan hijayu bersebelahan dengan fasa Bentonix/Bentonia. berkedudukan sangat strategik kerana berhampiran dengan Merchant Square yang bakal menjadi antara titik tumpu di BSS dengan adanya lot-lot kedai, club house 1sendayan dan private school selain kemudahan asas yang lain.



Castora 1 direkabentuk moden dengan keluasan binaan 2720 sqft di atas tanah yang bersaiz 22'x80' menjadikannya fasa yang mempunyai keluasan binaan yang terluas. berbeza sedikit rekabentuk kali ini dengan tiadanya balkoni di tingkat atas untuk intermediate lot tetapi menampilkan porch yang lebih luas yang tentunya dapat melindungi kereta lori kawan nanti. hmm, tak dapat la nak meng-kopi dan meng-teh kat balkoni petang-petang sambil dihidang goreng pisang panas.


mungkin ada yang tak pernah jejak kaki ke BSS dan agak blur dimana kedudukan hijayu yang kawan maksudkan. takde masalah boleh rujuk kat masterplan di bawah ini.



seperti biasa, buat yang sgt cerewet dan utamakan feng sui kedudukan rumah idaman-nya, boleh lah segera book dan pilih lot yang berkenan di hati. kalau kawan la kan, nak lot yang menghadap kawasan lapang. kalau agak-agak bosan, boleh ke taman, ambil angin. kawan prefer PT7594, sebab dia end lot dan ada laman sikit. harga tentu tak jauh beza dengan intermediate lot. hmm.. berangan boleh la kot. :-)





trivia castora 1
land size: 22' x80'
built up (int.) :2720 sqft
completion date: sept'15

perasan tak? kat masterplan tu banyak lagi fasa yang belum dibuka untuk jualan. memang banyak, tetapi harga tentu-tentu akan lebih mahal. kerana faktor lokasi yang lebih strategik dan design yang lebih menarik. tak caya cakap kawan? boleh tengok comparison yang kawan sempat buat. ni tak termasuk kriptonix, miconix, florenix, cosmonix dan nix-nix yang lain.
  
 
 
buat yang masih berminat dengan Alconix atau Alwinix, masih ada lot yang available yang sangat terhad. discountnya pun semakin ciput. cepat2 la bertindak. hehe. buat yang dah jatuh cinta dengan design Castora dan nak dapatkan brochure, boleh sembang lebih dengan emailkan ke mfairuzfauzi@gmail.com atau call/sms 0129578412. oh ya, untuk sehingga 05/08/13 ada extra discount untuk early bird selain discount yang sudah sedia menarik dan rebate rm3K untuk yuran guaman. pendek kata boleh jadi sampai zero cost entry-lah.

++ beli jangan tak beli.. :-)
+++ asyik tersasul sebut castora sebagai costa rica.. ngeh2x

7 comments:

Unknown said...

Can you please write the contents more professionally...you are selling House not pasarjalan goods..thanks

Unknown said...

Siri Ganesha if u think u're professional than others, dont visit this site because this is blogspot not sendayan website. People can write anything he/she want in his blog. What a stupid people.

Anonymous said...

bodoh la Siri

Anonymous said...

Siri Ganesha - this is juat a BlogSpot and informal way of writing a review. If you want a professional writing, please visit the BSS official website..


I love the way this blogspot describe the new township area.. at least more honest and not overrated!

Anonymous said...

Any idea how much Castora is right now? I know its been sold out, anyone want to let go their unit?

Anonymous said...

Can contact me 01112399303 thru wattapps

Anonymous said...

Saya ingin menjual unit castora saya... harga 540k harga boleh bincang lagi.. i want to let go my castora 1 unit for 540k.. wattapps me 01112399303